ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ

  • ΕΤΟΣ: 2022
  • ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: ΑΘΗΝΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΦΑΣΗ: ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΜΕΛΕΤΗ

Η Κοινωνική Μέριμνα Μοσχάτου εμπεριέχει λειτουργίες φιλοξενίας, περίθαλψης και φροντίδας ηλικιωμένων ανθρώπων καθώς και ανθρώπων με οικονομικές δυσχέρειες. Η αρχιτεκτονική πρόταση αποσκοπεί στη δημιουργία περισσότερων δωματίων φιλοξενίας συνδυάζοντας τη λειτουργική με την αισθητική αναβάθμιση ολόκληρου του κτιρίου, σύμφωνα με τους γενικούς οικοδομικούς κανονισμούς και τις αρχές σχεδιασμού για την αυτόνομη διακίνηση και διαβίωση ΑμεΑ.

Έχοντας λάβει υπόψιν τις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, ακολουθήθηκαν  συγκεκριμένες σχεδιαστικές πρακτικές. Βασικός στόχος, κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού, ήταν η αποφυγή αίσθησης νοσοκομείου ή ξενοδοχείου με μεγάλους χώρους και μεγάλους διαδρόμους και η δημιουργία αίσθησης ενός οικείου και φιλικού περιβάλλοντος μέσω της επιλογής υφών που παραπέμπουν σε πιο γήινα και «γνώριμα» υλικά.

Ο σχεδιασμός της εσωτερικής διαρρύθμισης  υπαγορεύει την εξασφάλιση της οπτικής άνεση μεταξύ των χώρων. Επιλέχθηκαν υλικά με σαφή, απλό σχεδιασμό, λεπτές αντιθέσεις και ανοιχτά χρώματα για να αποφεύγεται η σύγχυση από ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κινητικές δυσκολίες, προβλήματα όρασης ή άλλες παθήσεις όπως άνοια και Αλτσχάιμερ. Προτείνονται, επίσης, άνετοι χώροι υγιεινής με οπτική άνεση, χειρολαβές και υδατοστεγή και αντιολισθητικά υλικά για την αυτοεξυπηρέτηση και αυτοπροστασία των περιθαλπόμενων. Αποσκοπώντας στη διευκόλυνση προσανατολισμού και καθοδήγησης των χρηστών, μέσω της αντίθεσης, χρησιμοποιείται προσεκτικά η σωστή αντίθεση μεταξύ των χρωματισμών. Τα χρώματα του κάθε ορόφου, που προτείνονται για τον καλύτερο προσανατολισμό, είναι ζεστά φυσικά ματ χρώματα ενώ αποφεύγονται οι παστέλ τόνοι. Το βασικό χρώμα του κάθε ορόφου επισημαίνεται στον τοίχο απέναντι από την κεντρική σκάλα, στον τοίχο της στάσης εργασίας.

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική πρόταση, η οποία περιλαμβάνει τον λεπτομερή σχεδιασμό τόσο της χωροθετικής διαμόρφωσης όσο και των επίπλων, του φωτισμού και γενικά του κτιριακού εξοπλισμού, υπό το πρίσμα της αισθητικής και της λειτουργικότητας.